Økonomi- og administrasjonssjef

Jobbe Hos Oss

Økonomi- og administrasjonssjef (CFO/COO) 
 

dRofus AS er et globalt programvareselskap innen bygningsindustrien med rundt 40 ansatte i Norge, Sverige, Danmark, Frankrike, Australia og USA. Vi har hovedkontor i Oslo samt 3 heleide datterselskaper i utlandet for salg og support. All programvareutvikling utføres fra kontoret i Oslo. På verdensbasis har vi noen av de største aktørene i bransjen som våre kunder i form av arkitektselskaper, entreprenører og offentlig og private bygningseiere. Selskapet eies av NEMETSCHEK AG, en av de største programvareleverandørene for byggebransjen globalt.
 

dRofus søker etter en erfaren CFO/COO som vil få totalansvar for selskapets økonomifunksjon, ivareta HR-funksjoner, daglig driftsledelse av hovedkontoret i Oslo samt være stedfortreder for CEO. Selskapet er i sterk vekst og dette vil være et spennende tidspunkt å bli en del av vårt team. Stillingen rapporterer til selskapets CEO. Andre ansvarsområder og oppgaver vil være:
 

Arbeidsoppgaver

  • ansvar for selskapets samlede økonomifunksjon, inkludert datterselskaper, med overordnet ansvar for rapportering, budsjettering, kvartalforecasts og årsavslutning
  • videreutvikle ledelsesrapportering og sørge for at rapportering oppfyller behovene til CEO, styret, eiere og andre sentrale ledere samt sikre at virksomheten overvåkes med relevante KPI'er, og ha kontroll på selskapets finansielle stilling
  • samarbeid med søsterselskap rundt økonomifunksjonen samt deltagelse på faste møter med Finance/controlling avdelingen i morselskapet
  • ved behov kunne utføre de operasjonelle økonomioppgavene som vanligvis ivaretas av selskapets Finance Manager. Dette inkluderer regnskapsføring fra A-Å, rapportering og årsavslutning 
  • leder for all daglig operasjonell virksomhet i Europa i samarbeid med CEO, samt noen operasjonelle oppgaver for selskapene i USA og Australia
  • ivaretagelse av HR-funksjoner for ansatte i Europa
  • daglig driftsledelse for hovedkontoret i Oslo, herunder innkjøp, planlegging og gjennomføring av interne sosiale events og program for ansatte i Norge og globalt
  • delta i selskapets forretningsutvikling
  • rekruttering til ledige stillinger i Norge og Europa
  • prosjektlederstøtte i et forestående flerårig globalt utviklingsprosjekt, med betydelig investering fra morselskapet
  • stedfortreder for CEO
     

Kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse, på masternivå. Siviløkonom eller revisjon
  • fem-ti års relevant arbeidserfaring
  • erfaring fra tilsvarende lederposisjon, evt som mellomleder i større bedrift med rapporteringsansvar
  • god kjennskap til IFRS og noe kjennskap til US GAAP
  • norsk og engelsk flytende, skriftlig og muntlig
     

Personlige egenskaper

Vi legger stor vekt på personlig egnethet og ser etter deg som er utadvendt, har god arbeidskapasitet, har lett for å etablere nye relasjoner, har gode samarbeidsevner, er fleksibel samt er en ryddig og strukturert person. Du må evne å jobbe selvstendig og like å ha mange baller i luften på en gang.
 

Det tilbys

En meget sentral rolle i et selskap i solid vekst. Ungt og hyggelig arbeidsmiljø, fine lokaler sentralt i Oslo. Konkurransedyktige betingelser. Noe reising i Europa og globalt må påregnes, men omfanget kan variere og kan tilpasses.


Finn ut mer om oss i vår håndbok.


Ved spørsmål kan du kontakte Mona Gabrielsen, Partner i FinancePeople, på mobil 917 46 917 eller på mona.gabrielsen@financepeople.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt.